WhatsApp’ta reklam dönemi başlıyor

WhatsApp, Reklam Gösterimine Başladı

Dünyanın en popüler anlık mesajlaşma uygulamalarından biri olan WhatsApp, reklamlara yönelik adım atmaya başladı. Meta’nın gelir modeli doğrultusunda geliştirilen bu özellik, uygulamanın beta sürümünde test edilmeye başlandı. Kullanıcı deneyimi açısından bazı endişelere yol açabilen bu gelişme, geniş çapta tepkilere neden oldu.

Merve Kapan’ın aktardığına göre, Android için yayınlanan 2.25.21.11 kodlu beta sürümünde, “Güncellemeler” sekmesinde reklam içeriklerinin görülmeye başlandığı bildirildi. Bu yeni reklam formatları şunlardır:

  • Durum Reklamları: Kullanıcıların durum paylaşımları arasında sponsorlu reklamlar görüntülenecek. Reklamlar hızlı bir şekilde geçilebilecek ve isteyen kullanıcılar reklamverenleri engelleyebilecek.
  • Tanıtılan Kanallar: Markalar ve içerik oluşturucuları, kendi kanallarını tanıtmak için ücretli reklamlar verebilecek. Bu kanallar, keşfet bölümünde “sponsorlu” etiketiyle sunulacak.

WhatsApp, kullanıcıların gizlilik endişelerini gidermek için bazı güvenlik önlemleri aldığını belirtti. Reklamların yalnızca “Güncellemeler” sekmesinde gösterileceği ve özel sohbetlerin, grup konuşmalarının, aramaların ve toplulukların reklamlardan etkilenmeyeceği vurgulandı. Bu alanlar, uçtan uca şifreleme ile korunmaya devam edecek.

Yeni sistemin, reklamlar üzerinde daha fazla kontrol imkanı sağladığı belirtildi.

“Etkinlik Raporu” adlı yeni özellikle kullanıcılar aşağıdakileri yapabilecek:

  • Gördükleri reklamları listeleyebilecek,
  • İstemedikleri reklamları engelleyebilecek,
  • Bu engellemeleri dilerlerse kaldırabilecek,
  • Reklam geçmişini ZIP dosyası olarak indirebilecek.

WhatsApp, reklamların kullanıcıya gösterilme kriterlerini de açıkladı. Buna göre; konum bilgisi (ülke/şehir), uygulamada seçilen dil, takip edilen kanallar ve etkileşim geçmişi gibi veriler kullanılacak. Ayrıca, kişisel mesaj içeriklerinin hiçbir şekilde reklam hedeflemesinde kullanılmayacağı net bir şekilde ifade edildi.

Söz konusu reklam özellikleri şu anda sınırlı sayıda beta kullanıcısı tarafından test ediliyor. WhatsApp, geri bildirimleri toplamayı ve düzenlemeleri yapmayı planlayarak bu sistemi tüm kullanıcılara sunmayı hedefliyor.

Related Posts

Beşiktaş Shakhtar Donetsk maçı ne zaman, saat kaçta ve hangi kanalda? Beşiktaş’ın Avrupa yolculuğu başlıyor

Beşiktaş Shakhtar Donetsk maçına az bir süre kala karşılaşmanın ne zaman, saat kaçta ve hangi kanalda? bilgileri de şimdiden merak edilmeye başlandı. Beşiktaş, UEFA Avrupa Ligi 2. Ön Eleme Turu’nda konuk edeceği Ukrayna temsilcisi Shakhtar Donetsk maçı hazırlıklarını sürdürüyor. Hem Süper Lig hem de Avrupa Ligi maçları öncesinde yeni isimleri kadrosuna katan siyah-beyazlılar Arda Turan’ın teknik direktörlüğünü yaptığı Shakhtar Donetsk’i evinde yenere Avrupa macerasına en iyi şekilde başlamanın planlarını yapıyor. Peki Beşiktaş Shakhtar Donetsk maçı ne zaman, saat kaçta ve hangi kanalda? İşte son gelişmeler ve maçtan bilgiler.

OpenAI’ın “gizli” modeli matematik şampiyonu oldu

ChatGPT’nin sahibi OpenAI firmasının gizli tuttuğu yeni model, olimpiyatlarda altı sorudan beşini çözerek 42 üzerinden 35 puan elde etti.

Otomotivde yeni dönem: Sıfır araçlara, Türkiye kuralı uygulanacak

Çin Sanayi Bakanlığı, sıfır kilometre olarak gösterilen kullanılmış araç satışlarını önlemek amacıyla, araçların ilk tescilinden itibaren 6 ay içinde yeniden satışını yasaklamayı planlıyor. Buna göre Çin Türkiye’nin uyguladığı 6 ay 6 bin kilometre kuralına benzer uygulamaya geçecek.

Yapay zekaya körü körüne inanmamak gerekiyor

AIPA Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Şebnem Özdemir, “İnsandan insana aktarılan bilgi bile teyide muhtaçken yapay zekaya körü körüne inanmak çok romantik bir yaklaşım. Çünkü bu makine de en nihayetinde bir başka kaynaktan besleniyor.” dedi.

Elektronik deri ile sağlığın geleceği yeniden şekilleniyor

Bilim dünyası, sağlık teknolojilerinde çığır açan bir yeniliğe imza attı. Kendini onaran elektronik deri (e-deri), giyilebilir teknoloji alanında devrim niteliğinde bir adım olarak karşımıza çıktı. Vücuda yapışarak biyolojik verileri sürekli izleyen …

Kaspersky’den yapay zekâ kamuflajlı siber saldırılara karşı uyarı; “Kimlik avı ve spam tehditleri sürüyor!”

Kaspersky’den yapay zekâ kamuflajlı siber saldırılara karşı uyarı; “Kimlik avı ve spam tehditleri sürüyor!”