Türkiye ile Çin arasında ‘kazan kazan’ dönemi! Bakan Uraloğlu detayları açıkladı

Türkiye, Çin ve Avrupa Arasındaki Yük Taşımacılığında Önemli Bir Rol Oynuyor

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin, Çin ile Avrupa arasındaki yük taşımacılığında hızlı, güvenilir ve öngörülebilir rota sunduğunu vurguladı. Orta Koridor’un Kuşak ve Yol Girişimi ile doğal bir sinerji oluşturduğunu belirten Uraloğlu, Türkiye’nin Kuşak ve Yol Girişimi’ni de kazan-kazan ilkesi çerçevesinde desteklediğini ifade etti.

Çin Halk Cumhuriyeti’nin Xi’an şehrinde düzenlenen 9. İpek Yolu Uluslararası Fuarı’nda konuşan Bakan Uraloğlu, İpek Yolu’nun tarihi önemine vurgu yaparak, bu ticaret yolunun kültürlerin, fikirlerin ve dostluğun yolu olduğunu belirtti.

Ulaştırma Sektörü Ekonomik Güvenliğin, Bölgesel Entegrasyonun ve Barışın Temel Taşıdır

Xi’an ve Anadolu şehirleri arasında yapılan ticaretin yanı sıra kültürel ve ekonomik köprüler kurmayı amaçladıklarını belirten Uraloğlu, Tarihi İpek Yolu’nun günümüz gereksinimleriyle harmanlayarak ileriye taşımak için çabaladıklarını açıkladı. Uraloğlu, “Ulaştırma sektörü sadece bir altyapı meselesi değil; aynı zamanda ekonomik güvenliğin, bölgesel entegrasyonun ve barışın temel taşıdır.” şeklinde konuştu.

Türkiye’nin stratejik konumu sayesinde küresel ölçekte erişilebilir, sürdürülebilir ve çok modlu bir ulaştırma altyapısı sunduğunu vurgulayan Uraloğlu, Trans-Hazar Uluslararası Taşımacılık Güzergâhı’nı güçlendirmek için büyük projelerde öncülük ettiklerini belirtti.

Ülkemiz Kuşak ve Yol Girişimi’ni Kazan-Kazan İlkesi Çerçevesinde Desteklemektedir

Doğu ile Batı arasında bağlantısallığın geliştirilmesini hedefleyen Hazar Geçişli Doğu-Batı Orta Koridor Girişimi’nin, Çin Halk Cumhuriyeti’nin Kuşak ve Yol Girişimi ile uyum içinde olduğunu belirten Uraloğlu, Türkiye’nin Kuşak ve Yol Girişimi’ni kazan-kazan ilkesi çerçevesinde desteklediğini vurguladı.

Uraloğlu, yeşil koridorlara geçişin planlanması gerektiğini ve Türkiye’nin hedefinin kalıcı, dengeli ve uzun vadeli iş birlikleri oluşturmak olduğunu ifade etti. Ulaştırmanın tüm alanlarında kolaylaştırıcı ve entegre çözümler sunmaya hazır olduklarını belirten Uraloğlu, karşılıklı faydaya dayalı bir iş birliğini büyütmeye açık olduklarını da belirtti.

Related Posts

TOBB açıkladı: Yılın ilk 7 ayında kurulan şirket sayısı azaldı, kapanışlar arttı

TOBB açıkladı: Yılın ilk 7 ayında kurulan şirket sayısı azaldı, kapanışlar arttı

Grevdeki işçiler eylemi patronun evine taşıdılar

Dilovası’nda faaliyet gösteren İsveç sermayeli OMSA Metal fabrikasında çalışan işçilerin sendikal mücadelesi 44. gününde sürüyor. Birleşik Metal-İş Sendikası’nda örgütlenen işçiler, patronun hukuk tanımaz tutumuna karşı bu kez şirketin Genel Müdürü …

Türkiye’de ilk kez gıda ürününe karekod basıldı

8 Mayıs 2025 tarih ve 32894 sayılı resmi gazetede yayımlanan yönetmeliğe ait değişiklikle satış ve toplu tüketim yerlerinde gıda karekodu zorunlu kılındı. 29 Mayıs 2025 tarihinde duyurularak 60 günlük süre başlatılan ve 28 Temmuz 2025 tarihinde …

Borsa İstanbul neden coştu? Ekonomist Oğuz Demir açıkladı

Borsa İstanbul 100 (BIST 100) endeksi, günün işlemlerinde 11.301 puana kadar yükselerek tüm zamanların en yüksek seviyesini gördü. Bu rekor, 18 Temmuz 2024 tarihinde ulaşılan 11.252 puanlık önceki tarihi zirvenin üzerine çıktı. Borsa İstanbul’da BIST …

Taksitsiz kredi kartı borcu 1,5 trilyon lirayı aştı

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (BDDK) paylaştığı haftalık bültene göre, bankaların bireysel kredi kartı alacakları 2 trilyon 357 milyar 97 milyon lira oldu. Bireysel kredi kartı alacaklarının 1 trilyon 522 milyar 261,2 milyon lirasını taksitsiz borçlar oluşturdu.

Markalara indirim de çare olmadı

518 markayı çatısı altında barındıran Birleşmiş Mar­kalar Derneği’ye (BMD) üye firmaların yüzde 65’i indirim kampanyalarına rağmen temmuzda, haziran ayı cirosunu yakalayamadı. Hazirana göre adet satışlarının düştüğünü beyan edenlerin sayısı yüzde 57 oldu.