Sosyal medya kullanıcısı sayısı 58,5 milyona ulaştı: En çok zaman geçirilen uygulama açıklandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Dijital 2025 Türkiye Raporu’na Göre Sosyal Medya Kullanımını Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan, Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerine ilişkin açıklamalarda bulundu. Rapora göre, Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Uraloğlu, sosyal medya kullanıcı sayısının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Uraloğlu, söz konusu raporda kullanıcıların yüzde 46,6’sının kadın, yüzde 53,4’ünün ise erkek olduğunu ve internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini belirtti. Ayrıca, kullanıcıların her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçirdiğini ve aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullandığını vurguladı.

En Popüler Platform: Instagram

Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlarını, ailelerini, tanıdıklarını ve satın alınmak istenen ürünleri takip ettiklerini aktardı. Aynı zamanda, sosyal medya kullanıcılarının en çok haber okumak, arkadaş ve aile ile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullandığını belirten Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu söyledi. Instagram’ın ardından sırasıyla 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok ve 34,8 milyon kişi ile Facebook geldiğini ifade etti.

2024 yılına göre, Instagram’ın kullanıcı sayısının yüzde 8,5 artış gösterdiğini, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3 ve diğer platformun ise yüzde 1 artış yaşadığını belirten Uraloğlu, YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadığını aktardı. Ayrıca, internet kullanıcılarının ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçirdiğini, bu sürenin TikTok’ta 26 saat 26 dakika, YouTube’da 23 saat 31 dakika, Facebook’ta 9 saat 45 dakika ve diğer platformda 5 saat 4 dakika olduğunu belirtti.

Related Posts

Markalara indirim de çare olmadı

518 markayı çatısı altında barındıran Birleşmiş Mar­kalar Derneği’ye (BMD) üye firmaların yüzde 65’i indirim kampanyalarına rağmen temmuzda, haziran ayı cirosunu yakalayamadı. Hazirana göre adet satışlarının düştüğünü beyan edenlerin sayısı yüzde 57 oldu.

Genç Girişimcilerden Kahvaltılı Tanışma

TOBB Eskişehir GGK tanışma toplantısı, ESO ve TSO katılımıyla gerçekleştirildi.

Yumurta Fiyatlarında Belirsizlik

Yumurta fiyatları 30’lu kolilerde 160-170 lira seviyesine çıktı, üreticiler maliyet artışını bekliyor.

ABD’de konut başlangıçları beklentiyi aştı

Temmuzda yapımına başlanan yeni konut sayısı yüzde 5,2 artarak 1 milyon 428 bine çıktı, ancak inşaat izinleri geriledi.

İskenderun’daki Mobilya Atölyesinde Yangın Çıktı

Hatay’ın İskenderun ilçesinde mobilya atölyesinde çıkan yangın itfaiye tarafından kontrol altına alındı.

Milletvekili Genç: Şimşek’in ekonomi karnesi sınıfta kaldı

CHP Kayseri Milletvekili Aşkın Genç, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek göreve geldiğinde yüzde 39 olan TÜFE’nin bugün yüzde 33 olduğuna dikkati çerekek, “Tek hane sözü de 2026’dan 2027’ye ertelendi. Dolar 21 liradan 41 liraya, avro 22 liradan 48 liraya, gram altın bin 300 liradan 4 bin 400 liraya çıktı. Şimşek’in karnesi vatandaşın sofrasındaki yangını söndürmedi, tam tersine büyüttü” değerlendirmesinde bulundu.