Markalara indirim de çare olmadı

Markalı perakendenin ciro sorununa indirim kampanyaları da çare olma­dı. Reel satışları 2025’in ilk yarı­sında daralan markalı peraken­dedeki kan kaybı, indirim kam­panyalarına rağmen temmuz ayında da devam etti. Bir süredir kârlılığı ikinci plana atarak indi­rimlerle nakit akışını sürdürme­ye çalışan markaların temmuz ayındaki adet satışı ve cirosu haziran rakamlarının gerisinde kaldı.

Çatısı altındaki 518 marka ile gıda dışı perakende sektörünün temsilcisi olan Birleşmiş Mar­kalar Derneği’nin (BMD) üye­leri arasında gerçekleştirdiği temmuz ayı anketinin sonuçları açıklandı.

ÜÇ MARKADAN İKİSİ CİROYU TUTTURAMADI

Anketi değerlendiren BMD Başkanı Sinan Öncel, yabancı tu­ristin yoğun olduğu bir ayda mar­kalardan gelen verilerin iç açıcı olmadığını söyledi. Öncel, BMD üyelerinin yüzde 65’inin, yani her üç markadan ikisinin, haziran ayındaki ciroyu temmuzda tuttu­ramadığını açıkladığını söyledi. Öncel sözlerini şöyle sürdürdü:

“Haziran ayına göre adet sa­tışlarının düştüğünü beyan eden üyelerimizin oranı ise yüzde 57 oldu. Anketlerimizde aylık ge­lişmelerin yanı sıra yıllık değişi­mi de takip ediyoruz. Temmuz­dan temmuza son bir yıla bak­tığımızda her dört üyemizden üçünün cirolarındaki artışın TÜ­FE’nin altında kaldığını görüyo­ruz. Özellikle giyim ve ayakka­bıda kampanyalara rağmen adet satışlarının daralması, markala­rın nakit akışını sürdürmek için uyguladıkları indirim reçete­sinin artık çare olmadığına işa­ret ediyor.

Bu sonucun başlıca iki nedeni olduğunu söyleyebiliriz. Birincisi; alım gücü düşen yerli müşteri gıda dışındaki tüm har­camalarında kısıntıya gidiyor. İkincisi ise; indirimlere rağmen yabancılar Türkiye’de alışveri­şi tercih etmiyor. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, 2022’nin ilk yarısında top­lam kartlı harcamalar içinde yüz­de 9,5 olan yabancıların payı bu yılın aynı döneminde yüzde 4,1’e gerilemiş bulunuyor. Sadece bu veri bile Türkiye’de alışverişin yabancılar için cazibesini iyiden iyiye kaybettiğini net bir şekilde ortaya koyuyor.”

Related Posts

Genç Girişimcilerden Kahvaltılı Tanışma

TOBB Eskişehir GGK tanışma toplantısı, ESO ve TSO katılımıyla gerçekleştirildi.

Yumurta Fiyatlarında Belirsizlik

Yumurta fiyatları 30’lu kolilerde 160-170 lira seviyesine çıktı, üreticiler maliyet artışını bekliyor.

ABD’de konut başlangıçları beklentiyi aştı

Temmuzda yapımına başlanan yeni konut sayısı yüzde 5,2 artarak 1 milyon 428 bine çıktı, ancak inşaat izinleri geriledi.

İskenderun’daki Mobilya Atölyesinde Yangın Çıktı

Hatay’ın İskenderun ilçesinde mobilya atölyesinde çıkan yangın itfaiye tarafından kontrol altına alındı.

Milletvekili Genç: Şimşek’in ekonomi karnesi sınıfta kaldı

CHP Kayseri Milletvekili Aşkın Genç, Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek göreve geldiğinde yüzde 39 olan TÜFE’nin bugün yüzde 33 olduğuna dikkati çerekek, “Tek hane sözü de 2026’dan 2027’ye ertelendi. Dolar 21 liradan 41 liraya, avro 22 liradan 48 liraya, gram altın bin 300 liradan 4 bin 400 liraya çıktı. Şimşek’in karnesi vatandaşın sofrasındaki yangını söndürmedi, tam tersine büyüttü” değerlendirmesinde bulundu.

Mudanya’daki Gölet Kurudu, Çiftçiler Su İçin Bunalıyor

Mudanya’daki Ülküköy Göleti, iklim değişikliği ve kuraklık yüzünden kurudu. Çiftçiler çaresizlik içinde.