Boykotlar işe yaradı: McDonald’s’ta dev zarar

McDonald’s, 2025 Yılının İlk Çeyreğinde Beklenenin Altında Performans Gösterdi

Hızlı servis restoran zinciri McDonald’s, 2025 yılının ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarını paylaştı. Şirketin ABD’deki aynı mağaza satışları, beklenenin altında performans göstererek yüzde 3,6 oranında gerileme gösterdi. Bu oran, pandeminin ilk döneminden bu yana McDonald’s’ın iç pazardaki en büyük düşüşü oldu.

McDonald’s’ın net satışları çeyrek bazda yüzde 3 azalarak 5,96 milyar dolara düşüş gösterdi. LSEG analist tahminlerine göre şirketin gelir beklentisi 6,09 milyar dolardı düzeyindeydi. Hisse başına kazanç ise 2,66 dolarlık beklentiyi hafif aşarak 2,67 dolar olarak açıklandı.

Şirket, birinci çeyrekte 1,87 milyar dolar net gelir elde etti. 2024’ün aynı dönemindeki net gelir 1,93 milyar dolardı. Yeniden yapılandırma giderleri ve benzeri kalemler hariç tutulduğunda hisse başına kazanç 2,67 dolar oldu.

ABD’deki mağazalarda görülen düşüş, kötü hava koşulları ve tüketici harcamalarında gözlenen temkinli eğilimle ilişkilendirildi. Analistler, çeyrekte iç pazarda yüzde 1,7’lik bir düşüş öngörüyordu. Ancak gerçekleşen yüzde 3,6’lık gerileme, beklentilerin oldukça altında kaldı.

Müşterileri Kazanmak İçin McDonald’s Yeniden Şekilleniyor!

Şubat ayında açıklama yapan CFO Ian Borden, yılın başındaki zayıf seyir nedeniyle ilk çeyrekte satışların en düşük seviyede olmasını beklediklerini belirtmişti. Şirket, müşterileri geri kazanmak adına uygun fiyatlı menüler ve atıştırmalık dürüm gibi dikkat çekici ürünlerle menüsünü yeniden şekillendirmeyi planlıyor.

ABD dışındaki pazarlarda da benzer bir tablo dikkat çekti. Avustralya ve Fransa gibi önemli uluslararası pazarlarda aynı mağaza satışları yüzde 1 düşüş gösterdi. Bu segment McDonald’s’ın toplam gelirinin yaklaşık yarısını oluşturuyor. Oysa analistler satışların sabit kalmasını öngörmüştü.

Diğer yandan Japonya, Çin ve Brezilya gibi gelişmekte olan pazarlarda faaliyet gösteren segmentte, aynı mağaza satışları analist beklentisi olan yüzde 3,2’yi aşarak yüzde 3,5 oranında büyüme gösterdi. McDonald’s, zorlu ekonomik koşulların ve tüketici davranışlarındaki değişimin etkisiyle küresel ölçekte dengeli büyüme arayışına devam ediyor. Şirket, 2025 yılı içerisinde rekabet gücünü artırmak için yeni ürün stratejileri ve fiyat politikaları geliştirmeyi hedefliyor.

Related Posts

Yaş çay alım fiyatı ne kadar oldu? Bakanlık açıkladı

2025 yılına dair merakla beklenen yaş çay alım fiyatı Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından resmen açıklandı. Bakanlığın yaptığı duyuruda, “2024 yılında 19 TL olan yaş çay bedeli 2025 yılı için 25.44 TL olarak belirlenmiştir” ifadelerine yer verildi.

24 yerli ürün 8 ülkeden ret aldı

Avrupa Birliği’nin (AB) gıda ve yem ticaretinde kamu sağlığını korumaya yönelik paydaşlarını bilgilendirmek amacıyla kullandığı Gıda ve Yemler İçin Hızlı Alarm Sistemi’nde (RASFF) 2025 yılının mart ayı verileri açıklandı. Buna göre mart ayında 40 …

Kuru incir ihracatı yüzde 28’lik büyüme ile 292 milyon dolara yükseldi

Türkiye’nin önemli ihracat ürünlerinden olan ve ülke ekonomisine ciddi katkı sağlayan kuru incir ihracatı 2024/25 sezonunda yüzde 28’lik artışla 292 milyon dolara yükseldi.

Ek MTV’ye itiraz hacız getirdi

Ek MTV’ye vatandaşın hakkını korumak için açılan itiraz davasında, davacı Danıştay emekli Onursal Üyesi Yüksek Hakim Tacettin Şimşek, icralık oldu. Uygulama, yeni davalara karşı gözdağı olarak yorumlandı.

Susanlar katliama ortaktır: İslam İşbirliği Teşkilatı’nın harekete geçmesi için Gazze’de daha kaç çocuk ölmeli?

Ana gayesi “Filistin mücadelesini desteklemek” olan 57 üyeli İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) Gazze’yi unuttu. İsrail’in Filistinlilere karşı yürüttüğü soykırım devam ederken Siyonizme ve onun destekçilerinin yürüttüğü katliamlara karşı cılız kalan İİT’nin bu tavrı büyük tepki çekiyor. Gazze’de çocuklar açlıktan ölürken, on binlerce sivil katledilirken İslam coğrafyasına ve cılız kalan İİT’ye İsrail’e karşı çeşitli yaptırımları devreye alması konusunda çağrıda bulunuldu.

Yetiştirmesi kolay getirisi yüksek İç ve dış pazarda kapış kapış

Dünyanın önde gelen üzüm üretim merkezlerinden Manisa’nın Alaşehir ilçesinde çiftçiler, mayıs ayıyla yeşillenen asmalardaki yaprakları satarak ek gelir elde ediyor. KİLOSU 70 LİRA: “YAPRAKBANK” Üzüm çiftçisinin “yaprakbank” olarak tanımladığı alım …